Rejestracja - tel. 780 600 992

Adres: Jana Sawy 10/09
20-400 Lublin

Wykonywane zabiegi :

Chcesz się umówić na wizytę?

Zadzwoń do nas !

Zęby to bardzo ważny element organizmu, którego używa się codziennie, dlatego też narażone są one na różnego typu działania, poprzez które czasami zęby ulegają uszkodzeniom. Największym niebezpieczeństwem i powszechną dolegliwością, która dotyka bardzo wiele osób jest próchnica zębów.

Leczenie próchnicy to główne zadanie stomatologii zachowawczej. Ponadto stomatologia zachowawcza zajmuje się takimi przypadłościami jak ukruszony ząb, odbudowa zęba czy rekonstrukcja zęba. Najczęściej wszystkie wymienione przypadłości powodowane są działaniem bakterii próchnicy.

Jakie są objawy próchnicy zębów?

Próchnica zębów to choroba wywoływana przez bakterie, które atakują twarde tkanki zęba dokonując ich zniszczenia. Uszkodzone tkanki nie są w stanie same się zregenerować konieczna jest więc leczenie, które skutecznie powstrzyma dalsze destrukcyjne działania jakie wywołuje próchnica.

Występowanie próchnicy powoduje konkretne objawy. Zęby wykazują wzmożoną wrażliwość na temperaturę (ciepło, zimno) oraz na smaki (słodki, kwaśny). Nieprzyjemne odczucia występują również podczas szczotkowania i żucia pokarmów. Wyraźnym znakiem próchnicy jest pojawienie się ubytków w zębach oraz przebarwień, którym towarzyszy nieświeży oddech. Próchnica powoduje także nieprzyjemny ból zęba (lub ból zębów, jeśli obejmuje większą ilość). Wystąpienie powyższych wiąże się z konieczną wizytą u dentysty.

Jak leczymy próchnicę?

Leczenie próchnicy polega na opracowaniu zmienionych chorobowo tkanek. Tkanki zostają usunięte, a na ich miejscu stosuje się wypełnienie z wykorzystaniem specjalistycznych materiałów. Bardzo popularne jest wypełnienie kompozytowe (białe plomby) - estetyczne, bezpieczne i skuteczne światłoczułe plomby umożliwiające jedzenie i picie od razu po zabiegu. Współcześnie stosowane plomby pozwalają na pełne dostosowanie ich do uzębienia pacjenta (przede wszystkim kolor). Zastosowane wypełnienie eliminuje chorobę oraz zapobiega dalszemu rozprzestrzenianiu się bakterii.

Zdarza się, że proces degradacji zęba przez bakterie próchnicy jest tak zaawansowany, że większa część zęba została bezpowrotnie zniszczona. Wtedy też istnieje możliwość wykonania takich czynności stomatologicznych, jak rekonstrukcja zęba oraz odbudowa zęba. Najlepiej jednak reagować jak najszybciej przy powstaniu najmniejszego podejrzenia próchnicy.

Pozbądź się bólu zęba, zapisz się do dentysty już dziś!

Najlepszym sposobem na zdrowe zęby jest odpowiednia dieta oraz regularne wizyty u dentysty. W przypadku wystąpienia objawów (ból zęba, ubytki, ukruszony ząb i in.) należy bardzo szybko reagować i zapewnić sobie profesjonalne i skuteczne leczenie zębów. Lublin jest miastem, w którym znajduje się wiele gabinetów stomatologicznych. Dobrze jednak korzystać z usług najlepszych specjalistów.

Gabinet Twoja-Stomatologia to efektywna stomatologia zachowawcza oraz inne usługi dentystyczne. Wykwalifikowani i doświadczeni lekarze gwarantują skuteczne leczenie zębów z wykorzystaniem najlepszych materiałów, wypełnień, narzędzi oraz sprzętu. Twoja-Stomatologia wyeliminuje wszystkie problemy uzębienia.

Stomatologia zachowawcza:

piękny i zdrowy uśmiech